Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Hatay

Valilikler

T.C ANTAKYA KAYMAKAMLIĞI
T.C ANTAKYA KAYMAKAMLIĞI
T.C ANTAKYA KAYMAKAMLIĞI
  • KAYMAKAMLIK
    Kaymakam Görev Yapmış Kaymakamlar Etik Komisyonu Kaymakamlık Birimleri Tarihçe Mevzuat Kurumsal Kimlik
  • ANTAKYA
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    İl Planları Haberler Duyurular Resmi İlan Portalı
  • İLETİŞİM
°C
2
Temmuz2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • KAYMAKAMLIK
    • Kaymakam
    • Görev Yapmış Kaymakamlar
    • Etik Komisyonu
    • Kaymakamlık Birimleri
      • İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü
      • Tüketici Hakem Heyeti Başkanlığı
    • Tarihçe
    • Mevzuat
    • Kurumsal Kimlik
  • ANTAKYA
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • İlçe Jandarma Komutanlığı
      • İlçe Emniyet Müdürlüğü
      • İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
      • İlçe Müftülüğü
      • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
      • İlçe Mal Müdürlüğü
      • İlçe Sağlık Müdürlüğü
      • İlçe Tapu Müdürlüğü
      • İlçe Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • İlçe Gıda, Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü
      • Gençlik Hizmetleri ve Spor İlçe Müdürlüğü
    • Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    • İl Planları
    • Haberler
    • Duyurular
    • Resmi İlan Portalı
  • İLETİŞİM

Sosyal Yardımlaşma

3294 SAYILI SOSYAL YARDIMLAŞMAVE DAYANIŞMAYI TEŞVİK KANUNU
 
         Bu Kanunun amacı; fakru zaruret içinde ve muhtaç durumda bulunan vatandaşlar ile gerektiğinde her ne suretle olursa olsun Türkiye'ye kabul edilmiş veya gelmiş olan kişilere yardım etmek, sosyal adaleti pekiştirici tedbirler alarak gelir dağılımının adilane bir şekilde tevzi edilmesini sağlamak, sosyal yardımlaşma ve dayanışmayı teşvik etmektir.
 
            Fakrü zaruret içinde ve muhtaç durumda bulunan kanunla kurulu sosyal güvenlik kuruluşlarına tabi olmayan ve bu kuruluşlardan aylık ve gelir almayan vatandaşlar ile geçici olarak küçük bir yardım veya eğitim ve öğretim imkânı sağlanması halinde topluma faydalı hale getirilecek, üretken duruma geçirilebilecek kişiler bu Kanun kapsamı içindedir.
 
            Ayrıca, kanunla kurulu sosyal güvenlik kuruluşlarına tabi olmakla veya bu kuruluşlarca aylık veya gelir bağlanmış olmakla birlikte, Fon Kurulunca belirlenecek ölçütlere göre; hane içindeki kişi başına düşen geliri, onaltı yaşından büyükler için belirlenen aylık net asgari ücretin 1/3’ünden az olan kişilerden fakir ve muhtaç durumda bulunanlar da bu Kanun kapsamındadır.
 
            Her türlü acil durum ve afetten zarar görenler ve şehit yakınları ile gaziler ise, Fon Kurulu ile Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıflarınca belirlenecek kriter ve süreler çerçevesinde bu Kanun ile sağlanacak haklardan yararlandırılır.
 
  • SOSYAL YARDIMLAŞMA VAKIFLARININ YAPTIĞI  İŞ VE İŞLEMLER
  • Nakdi yardım
  • Ayni Yardımı (Kömür-Gıda-Giyim)
  • Eğitim Yardımları
  • Şartlı Eğitim, Şartlı Sağlık Yardımı ve Şartlı Gebelik Yardımı
  • Afet Destekleri (Yangın, sel vb.)
  • Barınma Yardımları
  • Sağlık Yardımları
 
  • DÜZENLİ YARDIMLAR
  • 2022 Sayılı Kanun Kapsamında Engelli, Engelli Yakını ve 65 Yaş Aylığı
  • Eşi Vefat Etmiş Kadınlara Yönelik Yardımlar
  • Muhtaç Asker Ailelerine Yönelik Yardımlar
  • Muhtaç Asker Çocuğu Yardımı
  • Öksüz Yetim Yardımı
  • Kronik Hastalık Yardımı
 
  • Nakit Yardım:
  
 Muhtaçlığı Mütevelli Heyet Kararı ile tespit edilen İlçemiz sınırlarında ikamet eden, ailelere nakdi destek, düzenli olamaması şartıyla yardım yapılmaktadır.
 
  • Ayni Yardımı:
 
 Muhtaçlığı Mütevelli Heyet Kararı ile tespit edilen aileler için ayni yardımlar evlere teslim şeklinde yapılır.
 
  • Eğitim Yardımları:
 
Muhtaçlığı Mütevelli Heyet Kararı ile tespit edilen ailelere eğitim öğretim yılında nakdi yardım yapılır.
 
  • Şartlı Eğitim Yardımı:
 
Şartlı Eğitim Yardımı için ilkokul, ortaokul ve lise düzeyinde eğitim alan öğrencilerin olması, öğrencilerin yatılı olmaması, hanede ki hiç kimsenin SGK kaydı olmaması gerekmektedir. Muhtaçlığı Mütevelli Heyet Kararı ile tespit edilen ailelerin öğrenci olan çocukları için okula devam şartı (ayda 4 gün ve az olmak kaydı ile) 2 ayda bir periyodik olarak PTT vasıtasıyla annelere yapılan nakdi yardımlardır.
 
İlkokula devam eden kız çocuk için aylık     40,00TL.
İlkokul devam eden erkek çocuk için aylık   35,00TL.
Liseye devam eden kız çocuk için aylık        60,00TL.
Liseye devam eden erkek çocuk için aylık    50,00TL.
 
  • Şartlı Sağlık Yardımı:
 
Muhtaçlığı Mütevelli Heyet Kararı ile tespit edilen ailelere 0-60 ay arası çocukların  Sağlık Ocağında düzenli sağlık kontrollerinin yapılması şartı ve hanede SGK kaydı bulunmaması şartı ile belirli periyodlarda ödenen  PTT vasıtasıyla annelere yapılan nakdi yardımlardır.
  • Sağlık kontrolü yapılması şartı ile aylık 35,00TL
  • Gebe kadınların doğumlarını hastanede gerçekleştirmeleri ve düzenli olarak doktor kontrolüne gitmeleri şartıyla verilen Şartlı Sağlık Gebelik   yardımları şu şekildedir:
  • Doğumun hastanede yapılması halinde 1 defa olmak üzere 75 TL
  • Muayenelerin yapılması halinde doğumdan önce aylık 35 TL
  • Doğumdan sonrası 2 defa olmak üzere 35 TL. 
 
  • Afet Destekleri:
  • Muhtaçlığı Mütevelli Heyet Kararı ile tespit edilen aileler için yangın, sel vb. gibi yangın,sel tespit raporlarını ile  vakfımıza başvuru yapmaları halinde nakdi destek sağlanır.
 
 
  • DÜZENLİ MERKEZİ YARDIMLAR
 
Yaşlı Aylığı
 
65 yaşını doldurmuş olan,
Ø Nafaka bağlanmamış veya nafaka bağlanması mümkün olmayan,
Ø Kamu veya özel kurum ve kuruluşlarda iaşe ve ibateleri dâhil olmak üzere sürekli
bakımı yapılmayan veya yaptırılmayan,
Ø 2828 sayılı Sosyal Hizmetler Kanunu hükümlerine göre harçlık almayan,
Ø Sosyal güvenlik kurumlarından bir gelir veya aylık hakkından yararlanmayan,
Ø İsteğe bağlı prim ödemeyen,
Ø Uzun vadeli sigorta kollarına tabi olacak şekilde çalışmayan,
Ø Aynı hanede ikamet edip etmediklerine bakılmaksızın kendisi ve eşi dikkate alınmak
suretiyle kişi başına düşen ortalama aylık geliri, asgari ücretin aylık net tutarının 1/3’ünden
(2019 Ocak-Aralık dönemi için 609,67-TL) az olan Türk vatandaşlarına bağlanır.
 
Engelli Aylığı
 
40-69 arası engelli aylığı:
Ø 18 yaşından büyük ve 65 yaşından küçük olan,
Ø %40-%69 arası engelli olan,
Ø Talebine rağmen İŞKUR tarafından işe yerleştirilememiş olan,
Ø Nafaka bağlanmamış veya nafaka bağlanması mümkün olmayan,
Ø Kamu veya özel kurum ve kuruluşlarda iaşe ve ibateleri dâhil olmak üzere sürekli
bakımı yapılmayan veya yaptırılmayan,
Ø 2828 sayılı Sosyal Hizmetler Kanunu hükümlerine göre harçlık almayan,
Ø Sosyal güvenlik kurumlarından bir gelir veya aylık hakkından yararlanmayan,
Ø İsteğe bağlı prim ödemeyen,
Ø Uzun vadeli sigorta kollarına tabi olacak şekilde çalışmayan,
Ø Hane içinde kişi başına düşen ortalama aylık geliri, asgari ücretin aylık net tutarının
1/3’ünden (2019 Ocak-Aralık dönemi için 609,67-TL) az olan Türk vatandaşlarına bağlanır.
 
 
Engelli Aylığı
 
%70 ve üzeri engelli aylığı;
Ø 18 yaşından büyük olan,
Ø %70 ve üzeri engelli olan,
Ø Nafaka bağlanmamış veya nafaka bağlanması mümkün olmayan,
Ø Kamu veya özel kurum ve kuruluşlarda iaşe ve ibateleri dâhil olmak üzere sürekli
bakımı yapılmayan veya yaptırılmayan,
Ø 2828 sayılı Sosyal Hizmetler Kanunu hükümlerine göre harçlık almayan,
Ø Sosyal güvenlik kurumlarından bir gelir veya aylık hakkından yararlanmayan,
Ø İsteğe bağlı prim ödemeyen,
Ø Uzun vadeli sigorta kollarına tabi olacak şekilde çalışmayan,
Ø Hane içinde kişi başına düşen ortalama aylık geliri, asgari ücretin aylık net tutarının
1/3’ünden (2019 Ocak-Aralık dönemi için 609,67-TL) az olan Türk vatandaşlarına bağlanır.
 
 
 
 
Engelli Yakını Aylığı
 
18 yaş altı engelli yakını aylığı;
Ø Aynı hanede ikamet etmek şartıyla fiilen bakımını gerçekleştirdiği, kendisine
bakmakla yükümlü bir yakını bulunan 18 yaşından küçük, en az %40 ve üzeri engelli yakını
olan,
Ø Nafaka bağlanmamış veya nafaka bağlanması mümkün olmayan,
Ø Kamu veya özel kurum ve kuruluşlarda iaşe ve ibateleri dâhil olmak üzere sürekli
bakımı yapılmayan veya yaptırılmayan,
Ø 2828 sayılı Sosyal Hizmetler Kanunu hükümlerine göre harçlık almayan,
Ø Sosyal güvenlik kurumlarından bir gelir veya aylık hakkından yararlanmayan,
Ø İsteğe bağlı prim ödemeyen,
Ø Uzun vadeli sigorta kollarına tabi olacak şekilde çalışmayan,
Ø Hane içinde kişi başına düşen ortalama aylık geliri, asgari ücretin aylık net tutarının
1/3’ünden (2019 Ocak-Aralık dönemi için 609,67-TL) az olan Türk vatandaşlarına bağlanır.
 
            İlçe sınırındaki bağlı bulunan Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıflarından yardımı kabul edile, hak sahibinin, ilçe dışına taşınma durumunda, daha önce kabul edilen yardımlar hak niteliğinde olmayıp, bağlı bulunduğu İlçe Vakıflarından tekrar başvuru yapmaları gerekmektedir.
            Bu kanun kapsamında Engelli, Engelli Yakını ve 65 yaş yaşlılık aylığı bağlanan kişilere her ay PTT aracılığıyla ödeme yapılır.
 
Engelli oranı                                                 Aylık Miktarı
 %40-%69 arası engelli                                 480,22 TL.
%70 ve üzeri engelli                                      720,33 TL.
Engelli Aylığı Yakını (18 yaş altı)                 480,22 TL.
65 Yaş Aylığı                                                 601,58 TL.
 
  • Eşi Vefat Etmiş Kadınlara Yönelik Yardımlar
 
            Eşi evli iken vefat etmiş kadınlara yönelik olarak yapılan bu yardım kapsamında başvuru yapacak kişinin Sosyal Güvence kapsamında aylık almaması ve muhtaçlık sınırının altında olması  durumu göz önüne alınarak Vakıf Mütevelli Heyeti Kararı ile yardımın kabul edilmesi durumunda Düzenli Merkezi Yardımı almaya hak kazanılır.
            İlçe sınırındaki bağlı bulunan Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıflarından yardımı kabul edile, hak sahibinin, ilçe dışına taşınma durumunda, daha önce kabul edilen yardımlar hak niteliğinde olmayıp, bağlı bulunduğu İlçe Vakıflarından tekrar başvuru yapmaları gerekmektedir.
Ödemeler iki ayda bir 550,00 TL PTT aracılığıyla hak sahibine ödenir. Ödeme ayları 2., 4., 6., 8., 10., 12.,  şeklindedir.
            Düzenli olarak Vakfımızdan Muhtaç Asker Aylığı alanlar her iki aylığı aynı anda alamamaktadır.
 
  • Muhtaç Asker Ailesi Yardımı
 
            Bu Usul ve Esaslara göre, askere gitmiş/gidecek olan kişinin, kanunla kurulu sosyal güvenlik kuruluşlarına tabi olmayan ve askerlik dolayısıyla dönemsel yoksulluk riski bulunan, fakir ve muhtaç durumda olduğu Mütevelli Heyet kararıyla tespit edilen resmi nikahlı eşi veya anne-babası bu yardımdan yararlandırılır.
            Bu yardım askere gitmiş/gidecek olan kişinin askerlik yaptığı süre boyunca yardım verilebilir.
            Hanede birden fazla asker olması durumunda her asker için şartların uyması durumunda yardım alabilir.
            Askere gitmiş/gidecek olan evli ise, resmi nikahlı eşi, eşi yok ise asker olan kişinin annesi başvuru yapabilecektir.
            Anne ve baba boşanmış ise askerin resmi adres kaydı ve asker olan kişi kiminle yaşıyor ise o kişi başvuru yapabilecektir.
            İlçe sınırındaki bağlı bulunan Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıflarından yardımı kabul edile, hak sahibinin, ilçe dışına taşınma durumunda, daha önce kabul edilen yardımlar hak niteliğinde olmayıp, bağlı bulunduğu İlçe Vakıflarından tekrar başvuru yapmaları gerekmektedir.
            Ödemeler iki ayda bir 550,00 TL  PTT aracılığıyla hak sahibine ödenir. Ödeme ayları 2., 4., 6., 8., 10., 12.,  şeklindedir.
            Düzenli Merkezi ödeme yardımı olarak Vakfımızdan Eşi Vefat Etmiş Kadınlara Yönelik Aylık alanlar, Muhtaç Asker Aylığına başvuru yapamamaktadır.
 
  • GENEL SAĞLIK SİGORTASI:
 
            28 Aralık 2011 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan ‘’Genel Sağlık Sigortası ( GSS) Kapsamında Gelir Tespiti, Tescil ve İzleme Sürecine İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik’’ doğrultusunda, 5510 sayılı Kanunun 60 ıncı maddesinin birinci fıkrasının ( c ) bendinin ( 1 ) numaralı alt bendi ile ( g) bendinde belirtilen kişilerin harcamaları, taşınır ve taşınmazları ile bunlardan doğan hakları da dikkate alınarak aile içindeki gelirin kişi başına düşen aylık tutarının tespiti 01 Ocak 2012 tarihinden itibaren Vakıflar tarafından yürütülmektedir.
Gelir tespiti uygulamasında,
01.01.2019 ile 31.12.2019  tarihleri arasında ödenecek genel sağlık sigortası GSS  prim tutarları
 
GELİR KODU
KİŞİ BAŞI AYLIK GELİR DURUMU
GELİR ARALIĞI (TL)
PRİM MİKTARI
PRİM DURUMU
G0
 
Brüt asgari ücretin 1/3 ünün altında ise
0 – 852,80
 
Primi Bakanlığımız tarafından ödenenler
G1
 
Brüt asgari ücretin 1/3 ü ve üzeri
852,80 – ve üzeri
76,75 TL.
Primi şahıslar tarafından ödenenler
 
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
  • Kamu Denetçiliği Kurumu
  • Resmi Gazete
  • Mevzuat Bilgi Sistemi
Akasya Mahallesi 186. Sokak No:10 Antakya/HATAY
Telefon: 0326 290 41 42 Fax: 0326 290 41 28
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız